مسافرت...
آسمون آبی

درود دوستای عزیزم خوبید؟

 

خیلی دلم براتون تنگیده بود!رفته بودم شیراز!

خیلی خوش گذشت جاتون خالی!من عاااااااااشق تاریخم و اونجا هم که دیگه ترکوندم!!!!!!!

اول از همه رفتیم پاسارگاد

اشکم دراومد

دلم گرفته بود دلم میخواست کوروش اینجا بود...

بغل ارامگاه کوروش کاروانسرای مظفر بود!به قدری با دیدن اثارش جوش اوردم که حد نداشتبیفرهنگ بی هنر برای ساختن این کاروانسرای مسخره از کاخ های کوروش سنگ استخراج کرده بود

ایشون نهــــــــــــــــایت زحمت رو کشیده برای ساختن این کاروانسرا! تازه نمیدونید ایشون چقدر شجاعت به خرج داده برای ساخت این بنا!تشویقش کنید دوستان!دِ بزنید اون دست قشنگه رو!!!!به دلیل شجاعتش در برداشت سنگهای کاخ کوروش عزیــــــــــزم که قدرتمندترین پادشاه جهان بوده اسمشو گذاشتن مظفر شجاع!!!!!!

بغل این کاروانسرای بسیار مسخره مقبره ی کمبوجیه بودهمون کمبوجیه جانشین کوروش که در مدارسمون به اشتباه به ما میگن قاتل برادر بوده

اخه مگه خدا بهمون عقل نداده؟!!!!!! این مشخصه کمبوجیه که یک پارسی اصیل و یک پادشاه بسیار عادل و جوانمرد بوده نمیتونه همچین کار پستی ازش سر بزنهتازه بردیا برادر دوقلوی کمبوجیه بوده!مگه میشه ادم برادر دوقلوشو بکشه؟!اخه تاریخ نویسان یونانی بااون کینه ای که از ایران داشتن این چرندیاتو گفتن شما که خودتون ایرانی هستید چرا باور میکنید؟!

قابل توجه همتون باید بگم گئومات بردیا رو کشت نه کمبوجیه

خوب از این بحثا بگذریم!من خیلی کیف میکردم!مامانم کشون کشون منو میبرد سوار ماشین شم تا برگردیم

دوستان خبر ندارید اونجا نزدیک به۱۰تا کتاب تاریخی خریدمسر یکی از کتاب فروشی ها به فروشنده گفتم اون کتابه که تو ویترین دیدم و مربوط به هخامنشیانه رو بهم بده!او هم بهم داد!

من حسابی با ورق زدنش دااااااااااااااغ کردم هرچی چرت و پرت بود در مورد کوروش جووووووووووونم نوشته بود!منم که داغ کرده بودم کتابو گذاشتم کنار و گفتم اون یکی کتاب که تو ویترین دیدم رو بده ببینم!!!

فروشنده تو دلش خوشحال بود که من از کتابا خوشم اومده و گفت این کتاب رو هم ببینید خیلی جامع و کامل درمورد کوروش نوشته!منم عصبانی گفتم نخیر اونم خوندم همش یه مشت دروووووغه!بیچاره طرف وقتی این جوابو ازم شنید ساکت شد و هیچی نمیگفت!چون فهمید بیشتر از این ادامه بده میگیرم همچین میزنمش تا حساب کار دستش بیاد!

بعدش رفتیم دیدن کریم جووووووووون زند!از کاخش خوشم نمیومد چون با دیدن تخت جمشید این کاخ حقیر چیزی نبود!

راستی جاتون خالی داداشم به قدری کیف کرده بود که حد نداشت!

از اول تا اخر غر میزد برگردیم هتل!!!!! اخه این پاره سنگا که دیدن نداره!

منم عصبانی شدم و گفتم اینا اثار باستانی کشورمونه نه پاره سنگ!!!

بعد از دیدن کریم جون برگشتیم هتل!داداشم میگفت چه خوب شد راحت شدم!اینم شد مسافرت؟! پاهام چقدر درد گرفت و ... جاتون خالی من محکوم بودم سخنان نغز و دلکش داداشم رو گوش کنم

بعد رفتیم پیش مامان و بابا داداشم میگفت هتل خونه ی سوم ماست دیگه خواهش میکنم نریم بیرون!!!!گفتیم حالا چرا خانه ی سوم؟؟!!

گفت خونه ی خودمون که خونه ی اوله و توی اجتماعی خوندم مدرسه خانه ی دوم ماست پس بااین حساب هتل خانه ی سوم ماست!!!قهقهه

بعدش نق میزد گشنمه!قهقهه ما هم منوی رستورانو گذاشتیم جلو روش که یه چیزی سفارش بده!!! میگفت یه غذاهست به اسم پیف برگر!من میخوام!قهقههقهقههقهقهه

منم گفتم پیف برگر اون جورابتهقهقههقهقههقهقهه

فردای اون روز رفتیم پارسه (تخت جمشد)

یه راهنما هم برامون توضیح میداد. نمیدونید چقدر تو عظمتش محو شده بودم

از ته دل اه میکشیدم پس ایرانم کجاست؟اوهقدیم یه پلنگی بوده واسه خودش ولی حالا تبدیل شده به یه پیشی کوچولو

تازه مامانم بعد از دیدن تخت جمشید و توضیحات راهنما حسابی معلوماتش زده بود بالا!!میگفت مهسا من نفهمیدم چرا اشکانیان به هخامنشیان حمله کردن؟؟!! گفتم مامان اون یونانی ها بودن به فرمان اسکندر احمق به ایران حمله کردن و تخت جمشیدمونو ...

بعدش رفتیم نقش رستم! قشنگ و جالب بود ولی هیچ جا تخت جمشید نمیشهاون عظمت و بزرگیش ، اون حکاکی های روی سنگ و...

به قدری ظریف و دقیق کار شده بود که نمیتونم بیان کنم

الان فقط میخوام داد بـــــــــــزنم:

جانم فدای ایران



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





شنبه 12 شهريور 1390برچسب:, :: 16:1 :: نويسنده : مهسا

درباره وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آسمون آبی و آدرس asemane-abi.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 45
تعداد نظرات : 76
تعداد آنلاین : 1